söndag 10 april 2016

Dans och loppis

Denna helgen har varit riktigt fullspäckad.  I fredags var jag och Danne och dansade till Perikles i Mörrum.  Det var första gången på riktigt länge och jag kände egentligen inte alls för det, men det var riktigt kul! När Danne berättade vad klockan var 10 minuter innan det slutade fick jag en chock, vad fort tiden gått!!! En del gamla godingar från när jag dansade var och varannan helg när jag bodde i Lund var där och en del nya bekantskaper. Första natten utan Alva men det hade gått jättebra hos farmor och farfar. Skönt. Så det blir nog dans fler gånger :-)

Idag var vi på loppisen på brunnen och jag fyndade en del som vanligt. Det är så mysigt att göra det till en ordentlig utflykt med loppis, promenad, fika/grillning och lite lekparkshäng!! Alva är överförtjust i att åka rutschkana!!  Sen blev det middag hos svärmor.  Hon är så orolig över resan om några veckor och vi fick oss en del glada skratt över hennes oro och funderande. Hon hade klurat ut en riktigt bra lösning hur vi skulle göra med bilarna men när hon berättade hörde hon nog själv hur tokigt det lät. Efter att vi pratat igenom lite så lugnade hon ner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar