måndag 4 april 2016

Mycket som hänt

Oj vad jag slarvat med bloggen, förlåt! Här har hänt hur mycket som helst sen sist! Nu ligger jag i vårt rum och väntar på att lillsnuttan ska vakna så vi kan morgonmysa lite. Sedan ca 2 veckor tillbaka sover hon i sitt egna rum och det gick superbra med inskolningen till det. Jag har ju varit lite negativ till att hon ska sova i eget rum men när hon nätterna igenom skulle ligga på min kind blev det lite jobbigt. Hon verkar sova mycket bättre nu! Hon älskar sin nya växasäng. Den första natten var det lite jobbigt att somna och några nätter därefter vaknade hon nångång på natten men annars har hon sovit hela nätterna igenom. Och det är så mysigt när hon kommer intassande med sitt glada leende och ett heej!  Hon har börjat säga vissa ord så man förstår vad hon menar och hon har verkligen blivit en liten dam med en stark vilja. Hon springer runt och vi busar dagarna igenom. Ofta är vi ute och går i skogen och leker med kaninerna. Vi åker in på sången på torsdagarna och nu sist var hon duktig på att göra rörelserna själv! På tisdagar brukar vi åka till öppna förskolan. I helgen grillade vi och lekte med goda vänner på aljungen!  Det är så mysigt att vara hemmamamma och hon ger mig så många goa skratt! Ibland önskar jag att man kunde stanna tiden!

2 kommentarer: